چرا دو بار در سال باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۶

چرا دو بار در سال باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
دندانپزشکان نقش مهمی در سلامت ما ایفا می کنند هر قسمت کوچک بدن ما ارتباط با قسمت های دیگر دارد در صورت آسیب دیدن قسمتی از بدن ما می تواند باعث آسیب دیدن قسمت دیگر شود به عنوان مثال زمانی که شما دندان درد دارید اشتها خود را از دست می دهید سردرد می گیرید و دوست دارید یک گوشه خم شوید و به خود بپیچید با رفتن به دکتر دندانپزشک قبل از پیدا شدن مشکل می توانید از درد کشیدن جلوگیری کنید و قبل از اینکه دندان های شما به نقطه بحرانی برسد جلوی آن گرفته شود.

دندانپزشک

اگر فقط دو بار در سال دکتر دندانپزشک خود را ویزیت کنید شما را از درد کشیدن اضافی در زندگی جلوگیری می کندکارهایی که معمولا دکتر دندانپزشک شما در روز ویزیت انجام می دهد به صورت زیر است :

۱- تشخیص پلاک و جلوگیری از حفره

بر خلاف آنچه که شما فکر می کنید زبان شما مکان پر جنب وجوش نیست  میلیون موجود در آن زندگی می کنند با خوردن غذا های سالم ، مسواک زدن و کشیدن نخ دندان می توانید از رشد این موجودات زنده جلوگیری کنید و محیط دهان را سالم سازید . اما یادتان باشد مهم نیست چقدر نخ دندان می کشید و یا مسواک می زنید زیرا در دهان برخی مناطق مخفی وجود دارد که ما هرگز به راحتی نمی توانیم آن ها را تشخیص دهیم و این غذاهای مانده می تواند تبدیل به پلاک یا حتی حفره شود .با ویزیت منظم و پرداخت هزینه دکتر دندانپزشک شما مرتبا این مناطق را شناسایی و تمیز نگه می دارد تا از هرگونه پلاک مخفی و ایجاد هر گونه حفره ای خلاص شوید.

۲- تشخیص سرطان دهان

دلیل اصلی سرطان دهان مصرف سیگار است ولی یادمان باشد اگر ما غیر سیگاری هم باشیم نمی توانیم ادعا کنیم از این سرطان و بیماری مصون هستیم .سرطان دهان یک بیماری مرگبار با علائم متنوع است البته از دید ما ممکن است مخفی باشد ولی یک متخصص دهان و دندان به راحتی می تواند آن را تشخیص دهد تنها در صورتی می توانید از این سرطان پیشگیری کنید که به طور مرتب به دکتر خود مراجعه کنید.

۳-جلوگیری از بیماری های لثه

بیماری لثه ناشی از ایجاد باکتری در دهان است که در فرم پلاک در دهان شما دیده می شود اگر این باکتری ها از طریق لثه های شما به جریان خونتان وصل شود می تواند خطرات بسیاری به عنوان مثال قلبی ، سرطان ، اختلال نعوظ و… ایجاد کند هر کدام از این بیمار ها می تواند جان انسان را بگیرد اما خوشبختانه می توان با مراجعه به دندانپزشک از این مشکلات تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

۴- بررسی عمیق تر

هر مشکلی که در دهان اتفاق می افتد نمی توان با چشم غیر مسلح مشخص کرد بنابراین دندانپزشکان معمولا از اشعه ایکس استفاده می کنند در طی هر بازدید شش ماه دندانپزشک شما از این طریق استخوان ها دندان شما و همچنین زیر سطح دهان شما را چک می کنند تا از هر گونه مشکلات رو به رشد جلوگیری کنند.مشکلاتی که شاید ما دقیقا ندانیم ولی به طور عموم می توان مشکلاتی مانند شکستگی استخوان ، دندان های آسیب دیده و تورم های استخوان های فک و تومورها یا کیست ها احتمالی را تشخیص داد.

۵-آموزش رفتار درست با دندان های خود

اگر شما شیطان هستید و یا عادت های بدی دارید که می تواند تاثیر منفی بر سلامت دهان شما داشته باشد، دندانپزشک شما می تواند آن را تشخیص و راه های ترک این عادت را به شما بگوید عادت های بدی که معمولا بیماران دارند شامل : ناخن جویدن، خوردن شکلات های چسبناک، سیگار کشیدن ، مصرف بیش از حد از یخ و.. می باشد .با این تفاسیر آیا باز هم شک به رفتن دندانپزشک به طور مرتب هستید ؟ سلامت عمومی بدن شما در گرو سلامت دهان و دندان شما می باشد.